söndag 30 december 2012

Tänk om jag blir med häst



Jag har gått och kärat ned mig, och det rejält.

Jag har inte gått och varit sugen på häst, förrns i somras ungefär. Och inte ens då var jag sugen på häst utan bara blixtförälskad i Garre.

En liten plutt på mellan 800 och 900 kilo. Men, en plutt med knäproblem. Nu ska han röntgas, blir resultatet okej är nog risken väldigt, väldigt stor att jag köpet Garreliten.

Träningsvärken kryper fram i kroppen just nu, har suttit på hästrygg i två timmar i dag. :-)

Fin kväll allihopa!

26 kommentarer:

  1. Så spennende da! Håper det går bra med røntgen bildene. Jeg har bare ridd to ganger og det var på en islandshest. De er litt mindre og ikke fullt så skremmende som de store hestene ;)
    Lykke til med hesten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns spännande och lite läbbigt. Vet att jag blir jätteledsen om röntgenplåtarna inte visar på ett lindrigt knäproblem. Iiiihhh. Den som lever får se.

      Radera
  2. Men vad spännande!! En egen häst!! Inte dåligt!!
    Ser fram emot att veta hur det går.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. I januari ska röntgen ske. Det blir skönt för alla att veta. Phu.

      Radera
  3. Oj, så kul. Har haft hästar sedan 1979 och förstår verkligen din förälskelse, men knäproblem, hm, svårt, svårt. Vill absolut inte avskräcka dig, men det kan bli problematiskt och kostsamt. Så jag håller tummarna!
    Kram och Gott Nytt Häst(?)-År

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch, jag vet. Börjar kunna allt om patellaupphakning nu. Men, har också lärt mig att det finns lindriga varianter som inte betyder så mycket för hästarna egentligen. Garre är fem år och börjar bli väl musklad, hoppas, hoppas. Men är det riktiga knäproblem törs jag inte köpa honom. Buhuhu.

      Radera
  4. Jag är hästrädd och förstår inte riktigt hur man kan vilja ha hästar, men jag håller i alla fall tummarna för att det skall gå bra med röntgen. Att man kan kära ner sig i ett djur har jag full förståelse för däremot - det har jag själv gjort ett antal gånger:-)
    Kram och Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, Garre är ingen läbbig häst. Han är en liten gosig kanin som vill bli klappad jämt och ständigt. He, he. Nä, det är skillnad på hästar och hästar. De ska vara snälla och tillgivna. :-)

      Radera
  5. Å vad kul med en häst! Här har jag 2 egna å 4 inhyrda! Gott Nytt År! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Jojo ja men som det kan gå... Förstår dig precis.
    Jag älskar djur och skulle förmodligen älska att rida på en häst. Mina erfarenhet sträcker sig till några få tillfällen på mina kusiners schettlandsponnysar när jag var en liten tjej. I grannskapet här finns det massor med hästgårdar och jag beundrar och njuter av dessa vackra djur. När jag blir äldre kanske jag får lust att lära mig allt om hästar. Nu får jag begränsa alla mina intressen känner jag...
    Lycka till
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då, begränsa dig. Varför då? Man kan ju "promenera" till häst också, man behöver ju inte utöva dressyr i den högre skolan. :-)

      Radera
  7. Ta det lungt nu. Förstår att du ärr sugen, men har du en häst med knäproblem så är du utan häst. OCH vet du vad veteerinärkostnaderna är?

    lycka till margaareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margareta! Ack ja, visst vet jag vad det innebär om hela hans ben undantas i hästförsäkringen. Då går det inte. Men, det är också därför röntgen ska göras, hoppas på bra resultat där. :-)

      Radera
  8. Ja det är något speciellt med hästar. Hoppas hans knän är bra och att ödet vill att det blir ni två. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotta! Uff ja, så rationell är jag trots allt (och framförallt min man som ser mig mosad under ett ton häst), att jag väntar på röntgenresultat.

      Radera
  9. Så kan det gå om inte haspen är på! Det verkar bli ett spännande 2013. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Så spennende! Håper på bra resultat på røntgen.
    Godt nytt år:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin! Och ett gott nytt år till dig och de dina!

      Radera
  11. Gott Nytt År till dig!!/Gela

    SvaraRadera
  12. Håller tummarna att röntgenbilderna visar 'grönt'! - kärlek är ju så svårbotbar;)!

    Önskar dig ett Gott Nytt 2013 med allt du önskar dig!/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anja! Ja, kärlek är ett envist virus. Iiiih, vågar knappt hoppas. Gott nytt till dig med!

      Radera