onsdag 19 december 2012

Ett magasin jag inte kan leva utan



British Homes & Gardens - jag vet. Men min kärlek till brittiska trädgårdar verkar ändå besvarad på något sätt. I varje nummer av det londonbaserade magasinet finns ett reportage från ett svenskt hem (eller ibland ett danskt eller norskt).

Smyger iväg till pressbyrån en gång i månaden och så blir det en kväll i soffans, katternas, tedrickandets och bläddrandets tecken. Ett magasin fullproppat med sanslöst vackra bilder.

Nu har de börjat blogga också, men jag är mer fast i pappersvarianten. Bloggen Passion for Pattern handlar mer om inredning än om trädgård dessutom.

Men på hemsidan kan du till exempel njuta av 359 inpirationsbilder för trädgård. Fast tidningen är tvåhundramiljoner snyggare än sajten. Men, men. Kul ändå. Några charmiga videos med trädgårdstips har de också.

Nu har du något att göra ikväll (under tiden jag läser januarinumret). :-)




18 kommentarer:

  1. Takk for tips! Der var det mye fint å se på :)

    SvaraRadera
  2. Ååå der var det mye fint og spennende.

    Ha en fin kveld, Maritklem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marit! Fin fortsättning på veckan och kram!

      Radera
  3. Svar
    1. Julig kram tillbaks och fin fortsättning på veckan!

      Radera
  4. Tack för tipset, får köpa å krypa upp i soffan! Ha nu en riktig God Jul! Kram Iréne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och detsamma till dig! Skön och härlig jul. :-)

      Radera
  5. Cool lampafot vill ha ;-)
    JULKRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, du tänker inte som jag: det där kan jag göra själv... God jul och kram!

      Radera
  6. Vilken läcker lampa! Visst är det en fin tidning! Alltid lite nytt att titta på liksom.
    Hoppas du får en skön Jul
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt läcker, frågan är var en sån skulle trivas hos mig, he, he. Ha en riktigt god och härlig jul!

      Radera
  7. Önskar dig en fin önskejul!/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anja! Jag fick min önskejul, hoppas du också myser och har en god jul!

      Radera
  8. Ska INTE smyga iväg och köpa det magasinet. Låter alldeles för läckert och farligt. Nähä, här får det fortsättas med lite enklare läsande.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt! Gör det inte, gör du det är du kanske fast i beroende och måste smyga till pressbyrån en gång i månaden. Mvh
      En som vet

      Radera
  9. Härligt med tidningar man bara måste ha! Jag köpte förr ett brittisk trädgårdsmagasin som hette "Practical gardening". Underbar! Jag har kvar dem såklart. Tyvärr finns den tidningen inte längre, buhuu...

    Kramen, Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är små fåniga, härliga saker att se fram emot. Tror vi behöver massor av sådana. Synd att ditt magasin inte finns längre, annars kanske jag hade kunnat slänga ut pengar på det med. :-)

      Radera