fredag 7 december 2012

Mina drömmars trädgård



Nu är det fredag och dags att leka på bloggtema igen hos Bland rosor och bladlöss, den här gången fick vi i uppdrag att tänka kring vår drömträdgård.

Jag har upptäckt att det där med drömträdgård varierar så mycket. Ett sätt för mig att fånga upp idéer och fina inspirationsbilder är Pinterest. En slags social anslagstavla.

Där lägger jag upp bilder från min egen trädgård och samlar på bilder från andras.

Vi kanske ses där också?


Follow Me on Pinterest

46 kommentarer:

  1. Jag tittar också in på Pinterest ibland och många gånger är det samma bilder som cirkulerar men så ibland hittar man ett guldkorn som man lägger till i någon av de olika katalogerna och sparar för framtiden.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det nog. Fast just nu tycker jag det är mycket roligare med pinterest än med facebook. Så min onödighetstid lägger jag mest där ... :-)

      Radera
  2. Oj oj så mycket inspiration du samlat där :-) Jag brukar kika in där ibland också och skulle verkligen behöva en egen anslagstavla, men tiden finns inte till att sätta sig in i hur man gör just nu. Får fortsätta titta på er andras tavlor, inte det sämsta :-))Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte svårt, jag lovar. Har du facebook kan du koppla inloggningen till ditt facebookkonto så slipper du komma ihåg fler lösen. Fin helg!

      Radera
  3. Där brukar jag sitta och drömma någon gång men aldrig tänkt på göra en egen anslagstavla.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt fixat och riktigt kul (tycker jag än så länge). Ha en fin helg! :-)

      Radera
  4. Har aldrig varit inne på Pinterest. Mycket fint du samlat på din anslagstavla.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Härligt med inspirationsbilder!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Irene! Håller med, kan knappt få nog i alla fall nu under vintern. :-) Fin helg!

      Radera
  6. Pinterest ja. Där har jag också planer på att börja hänga, men jag är lite orolig för att jag fastnar och inte kommer därifrån ;)

    Trevlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Buss på! Tror man tröttnar på det (till slut) precis som i alla fall jag tröttnat en hel del på facebook. Fin helg!

      Radera
  7. Pinterest, det har jag inte börjat med, ännu... misstänker det kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa, det är kul! Ta det för vad det är. Man måste ju inte lägga upp massvis med grejer själv. :-)

      Radera
  8. Har inte fått fart på mitt pinterestanvändande ännu, men nu är det ju helt uppenbart varför jag måste ta mig i kragen! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, och så är det ju kul. Å andra sidan blir mitt bokläsande lidande. Hm... Tack för dina fina kommentarer! :-)

      Radera
  9. Tack för den idén, fast hinner jag med det också. ja får fundera litet. på tal om Mackmyra du får kolla på eniro. Wiskyn har nog en hmsida med tror jag.
    Ha en härlig fredags kväll och en fin andra advent.
    Kram meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Hjälp, har jag frågat om whisky? Tänk vad man kan förtränga, jag som inte ens dricker det.

      Radera
  10. Vilken underbar trädgård du visar upp...tack för att jag fick kika in...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Har just kikat in på länken till pinterest och nästan dånade när jag såg det läckra utomhusakvariet i hypertufatråget! Stackars maken, nu blir det ännu ett projekt att sätta tänderna i! Ha en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  12. Det er herlig å kunne drømme om en drømmehage. Jeg gjør det stadig og prøver alt for å få det til i min egen. Noe lykkes jeg med, mens andre ting må jeg bare gi opp!

    Kjempe fin hage du drømmer om! Fortsett med det. Håper du får en fin helg! Klem Vivi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att få drömma, och ibland skönt att inse att näej, jag har ändrat mig om den drömmen. Fin helg!

      Radera
  13. Jag visste inte att det fag fanns....... ytterligare en sida man kan hänga på .... shit, jag har ett liv oxå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liv? Nejdå, det är bara att kasta sig ut ... Ärligt, jag tycker inte att fejjan är lika rolig längre, och den dödtiden lägger jag lite grand på pinterest nu istället. Som att samla filmisar ungefär som i alla fall jag gjorde när jag var liten. :-)

      Radera
  14. Ojoj ännu ett forum, skall nog hålla mig därifrån även om det ser väldigt inspirerande ut! Får räcka med bloggen o instagram..
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Det stedet har heller ikke jeg hørt om, men jeg forstår at det må utforskes. Flotte bilder du viser. Ha en fin helg! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kolla in och titta runt. Jag tycker det är ganska kul. Fin helg!

      Radera
  16. Har aldrig hört talas om Pinterest förut. Det ska jag definitivt titta närmare på. Var inne och tittade och här verkar finnas mycket vackert att vila ögonen på.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att ha Pinterest som ett litet "onödigt" tidsfördriv att ta till, men jag gillar ju också bilder. :-)

      Radera
  17. En nyhet för mig där skall jag kika in.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. En fin anslagstavla du har gjort! Verkar vara bra inspiration.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  19. Så stilig med Pinterest....men litt farlig også. Kan fort bli en timekiller:) Takk for de oppmuntrende hilsnene du legger igjen på bloggen min!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är en liten timekiller. Men å andra sidan är det så dåligt med kul program på tv, osv. Hm. Något förutom böcker behöver jag ha att "tramsa" med. :-)

      Radera
  20. Vilken bra idé! Jättefina bilder med snygga idéer!
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite kul är det allt. Intressant att se hur länge man tycker det är kul. Ha en härlig söndag!

      Radera
  21. Aldrig hört talas om...se vad man kan missar;) Ser bara hos dig så många fina bilder. Fastnade för stocken med taklök...får ut i skogen och leta efter lämplig gren i vår:D

    Trevlig 2:advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul att låna bra idéer. Lite jobb är det föstås att svischa runt och leta efter idéer, men det är ett nöje det också. Än så länge i alla fall. Ha en fin söndag!

      Radera
  22. Fastnade för alla kommentarerna. Pinterest tittade jag på för en tid sedan, men jag är nog för dum fattade inte vad och hur jag skulle göra. Men bra veta var man ska leta den dag jag behöver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, det är inte svårt, jag lovar. Jag kanske ska skramla ihop mig och ha "pinterest-skola" i ett kommande inlägg. Det verkar vara många som inte vet hur man gör, busenkelt. Lovar.

      Radera
  23. Pinterest är nytt för mig. Har precis börjat kika på det. Men jag som gillar bilder tycker att det verkar riktigt intressant. :) Fina bilder visar du också! :)
    Ha en finfin adventskväll!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera