måndag 24 december 2012

God jul alla goa - och hitta pippin



Ingen gran, ingen skinka, inte ens en liten adventsstjärna i något fönster - och det blev en underbar jul ändå.

Jag har hjälpt äldsta dottern att flytta in i sitt första lilla egna bo. Muttrat och skruvat med grejer från Ikea. Yngsta är hos sin pappa och har nådigt gett tillåtelse till att strunta i gran i år. Hurra!

Inga katter som leker svajmast inomhus och framförallt. Inget jobb med dekorera, det är kul när man är sugen, men jag är inte det.

Jag tittar hellre på det här. Det är lika vackert tycker jag.




Tråkmåns? Kanske lite, men en utvilad sådan. :-)

28 kommentarer:

  1. Hei!

    Ønsker deg en riktig god julefeiring!

    Klem vivi

    SvaraRadera
  2. Det hørtes riktig deilig ut å kunne slippe det med pynting. Her er det også minimalt med det, men jeg trives med det og da er det jo bra. Jeg ønsker deg en riktig god jul! Takk for alle hyggelige kommentarer, jeg setter veldig stor pris på de :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, tack själv Marit och vilsam och fröjdefull jul!

      Radera
  3. Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Underbart med besök av Domherrar i trädtopparna :=)

    Julen kommer oavsett gran eller skinka.

    Vill önska dig en riktigt härlig, fridefull God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Och detsamma till dig, god fortsättning på julen. :-)

      Radera
  5. Naturen är bästa julpyntet. God Jul och ha det bra :-)

    SvaraRadera
  6. Skönt skönt, du får göra som DU vill!
    Kanske en skön bok i soffhörnan.


    margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så ska det absolut bli! Och kanske en liten bastu för dess. :-)

      Radera
  7. Hej!
    Låter som en nöjd Bettina när jag läser dina rader.
    Jag pyntar inte i onödan kan jag villigt erkänna och det som kommer upp svischar ner i låda i mellandagarna... Våra katter sopar ner de fem ulltomtarna som sitter i fönstren och granen har svajat bemärkligt, Det är jul!
    Ha det härligt avslappnat och njut!
    Kram Malin
    ps finfina domherrar - bästa pyntet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nöjd! Både med stressnivåer (mycket låga) och njutet (nybastad).

      Radera
  8. När du muttrar klart hoppas jag julen blir precis som du önskar dig.Julkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det färdigmuttrat! Och alla är jättenöjda. :-)))) Returkram!

      Radera
  9. Julen framställs ju som den tid när man ska koppla av och njuta med nära och kära, men egentligen lägger ju den "sanningen" bara sten på bördan genom ytterligare krav på att allt ska vara "perfekt". För mig räcker det med en vanlig vardag för att jag ska trivas och gärna en domherre-pippi i ett träd. :D

    SvaraRadera
  10. Håller helt och fullt med! En härlig vardag är bäst. :-)

    SvaraRadera
  11. Bäst är att få välja vad man vill!
    Muttrande och skruvande ihop med dottern låter minst lika mysigt som nåt annat på jul ;)
    Må gott!
    Kram Allis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit mycket mysigt att se äldsta ungen glad och nöjd sätta bo. Det var inte fel med egen kupé. :-))))

      Radera
  12. Önskar dig en fortsatt fridfull och stämningsfull jul! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fin fortsättning på ledigheten du också :-)

      Radera
  13. Var är fågeln, he he he ;-)
    Så skönt att julen är till belåtenhet! Man får väl göra som man vill, eller hur? Här blev det pyntat i vanlig ordning fast jag fick ta hjälp av maken. Förkylning och feber begränsade mitt julfirande :( Nåväl, man ska ju ligga och slappa när man är ledig!

    Kramis, Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men rackarns! Det är väl onödigt att ligga sjuk när man är ledig. :-(
      Hoppas du har fått uppassning i alla fall. ;-)

      Radera
  14. Heisann!

    Sender deg en hilsen med de beste ønsker for romjula og det nye året, måtte det bli godt og fredelig for deg og dine ;:OD)

    Det ser godt ut å ta en lur på sofaen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag önskar dig detsamma! Och ja, vilken vilsam helg det varit. Välbehövligt. :-)

      Radera