måndag 17 december 2012

Fina rabattkanter av stående timmer



Jag idisslar sommarens minnen med fotons hjälp. Njuter fortfarande av mina två veckor i London.

Det här är ett foto från en av alla planteringar i Hyde Park. Trots att jag trodde att jag inte gillar timmer som rabattkant gillar jag den här.

Trädet är ju naturligtvis fantastiskt, men också timmerkanten med planteringen av gräs innanför, och gräset nedanför.

Att ha timret stående ger ju fantastiska möjligheter att forma rabatten som man vill. Tycker du att den är fin?

16 kommentarer:

  1. Det såg väldigt spännande och rustikt ut. Snyggt på rätt plats tycker jag. Kul att du gillade sömntutan. :)
    Kram,
    a-k

    SvaraRadera
  2. Heisann!

    JA!

    Aldri sett tømmer bli brukt på den måten før ;:OD)
    Mine torvbrikker raser ut nå ;:O(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar det! Jag tyckte det var speciellt när jag såg det.

      Radera
  3. Som du skriver - det är inte på alla ställen detta passar men här hade de lyckats tycker jag. Snyggt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är så snyggt gjort här. :-)

      Radera
  4. Det är snyggt... Och skulle kunna funka i mitt blivande skuggparti men det gäller att få till plankorna så de ser gamla ut direkt... känslan av drivved! Ursnyggt! Men hur få till det? - Ska fundera på det :)

    CyberKramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Jag tror att Hällan har rätt, järnvitriol borde göra susen. Det grånar ju trä.

      Radera
  5. Noe sånt har jeg ikke sett før, men jeg synes at det var fint. Det passet så godt akkurat der :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var första gången jag såg en sådan lösning. Lite häftig på något sätt tycker jag. Trots att jag har lite allergi mot liggande timmer till rabatter. :-)

      Radera
  6. Ja visst är det fint på rätt ställe. Det skulle nog passa här också nånstans. Vill man få det gammalt och grått borde järnvitriol fungera?
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde funka! Allt obehandlat trä går väl att stryka med järnvitriol? Borde bli ursnyggt. :-)

      Radera
  7. Jättesnyggt. Det funkar nog bäst i ett stort sammanhang där man verkligen kan få masseffekt av det grova träet. Väldigt snyggt till den vilda looken också. Gillart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du nog rätt i, vore det puttigt litet vore det inte samma sak!

      Radera
  8. Snyggt! Ser lite bortglömt och övergivet ut på något sätt. Här ser det ut att ha passat fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite svensk övergiven lada över det hela. :-)

      Radera