tisdag 4 december 2012

Nej, nej, nej, nej. Frönyheter före jul?


VINDVALLMO 'COPPER QUEEN'


ZINNIA 'POP ART GOLDEN & RED'


SCHARLAKANSSALVIA 'SUMMER JEWEL RED'



ORANGE KOLIBRIMYNTA 'Kiowa Sunset'


GRODDFRÖ, RÖDKÅL EKOLOGISKT


JAPANSK HUMLE 'Variegatus'


Nej, nej, nej, nej. Vågar inte titta mer. Eller, jo, kanske. Snälla, vad har du hittat för kul i frönyheterna. Alltid kul att testa något nytt ... eh, jag som inte har några fröer sedan förut ... Men OM du hittat något extra. Berätta gärna. :-) Ha en fin kväll!

14 kommentarer:

  1. Nu är den bästa tiden när man kan sitta och förlora sig i alla frökataloger. Njutning av den högre skolan :-) Så mycket fint du hittat!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suck *lycklig men pank*, jaaaa. Mycket fint. :-)

      Radera
  2. Ha-ha! Det må jo være en super julegave til deg selv fra nissen?
    Fine frønyheter. Må innrømme at jeg faktisk bestilte en bunke frøposer fra impecta på søndag. Husker ikke nå hva det var, men det virket spennende der og da.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, men, men. Kommer inte ihåg vad det var :-) Det låter som värsta förträngelsen och ett väldigt stor paket. :-))))

      Radera
  3. He he jeg har lovet meg selv og holde meg unna frø og nettsider til etter jul,,og jeg har nesten greid det,,
    Men den røde salvien så ja,,,,, klaps på hånden he he.

    Ha en fin kveld, Maritklem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, fast vi är ju värda det här. Host. :-)

      Radera
  4. Den varigerte humlen var nydelig! Hvem var det som hadde disse frøene da du...? ;-))

    SvaraRadera
  5. Så nå at det var Impecta. Jeg har fått mail fra de som jeg ikke har tørt å se på, og så legger du ut sånt her.... Fy!!!! ;-))))

    SvaraRadera
  6. Nej ånej det är förtidigt med frögluttande men ack så titta man ändå ;) Kolibrimyntan var ju fin!
    Jo du förstår Ulla Molin boken köpte jag på Myrornas kan du tänka dig vilket fynd!!!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälp, vilket jättefynd! Och kolibrimyntan är ju lite, lite fin ... :-)

      Radera
  7. Nej, min frösäsong börjar i mellandagarna! Nu hinner jag inte...tror jag...man kanske skulle ta sig en liten titt...Nej, sa jag ju!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Inled mig inte i frestelse. Nu måste det bli jul i huset först, annars drar du olycka över mig :-)
    /Åsa Trädgårderaren

    SvaraRadera