tisdag 18 juni 2013

Och nu - lite reklam!







Ni fattar? Livsfarligt. Eller - tänk beach 2013. Vem behöver äta när man kan ha iris i trädgården?

Dessutom är de inte farligt dyra alls, förutom att jag inte riktigt förstått hur mycket frakten går på.

Det är trevlige Jan Jacobsen som driver bloggen En irismark i Spanien som måste sälja av lite av sitt överskott. Prislista och sorter hittar du här.

Uj, uj, uj. Jag hittar så många jag vill ha. Och efter årets (och min första) tur till Chelsea så kan jag berätta att iris är hett. 

18 kommentarer:

  1. Ojojoj.....denna bloggposten borde jag nog inte läst....jag som drabbats av "Iris-sjukan" i år:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mummel, mummel. Tänker så här, att om ni köper duktigt så kanske sorterna jag vill ha redan är slut?

      Radera
  2. Tack för tipset! Superfina!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tittade på hans irisäng och jag dog lite grand, så otroligt!
    Det lustiga är att vi har precis börjat plantera iris på två ställen i vår trädgård och inte hade jag en aning om att det var hett! Så där kan det vara när man inte har en nysning om nånting!
    Jag har en soft spot för iris sen tidigare!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Den ängen ser så ljuvlig ut! Måste ha, måste ha.

      Radera
  4. Nej, så här får du inte göra... fy dig =)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jo. Se svaret här ovanför. Ju mer ni köper osv. :-D

      Radera
  5. Ja, Jan har mange fine iris. Dessverre eller kanskje heldigvis så har han ikke sunnhetsertfikat som vi i Norge må ha. Ellers hadde det nok blitt noen iris på meg også :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Bettina
    Tak for reklamen:)ser frem til at kunne sende dig nogle iris:) Fragten herfra er ikke dyr,jeg ved ikke helt præcis hvor meget,men typisk 60-90kr for op til 2kg,men meget billigere end for eks i Danmark. Vi sendte en pakke til Danmark på 5kg for 20,00€,i danmark koster samme pakke det dobbelte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hå, nu låter det ännu mer farligt. :-)

      Radera
  7. Det är fullkomligt som att sno pengar ur min ficka!!!
    Inte okey alls ;)
    Men det är bara att gilla läget för jag verkligen älskar Iris :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Träffar vi Jan IRL någon gång får vi helt enkelt slå ned honom! Som han gör!

      Radera
  8. De er superfine! Tak for tippet - jeg elsker iris :-)

    SvaraRadera
  9. Det är ju lov att låta sig frestas av såna läckerheter. Iris är förförande vackert :)

    SvaraRadera