torsdag 13 juni 2013

Promenad i trädtoppshöjd i Kew Gardens



Jag trodde inte att jag kände av höjder. Jag känner av höjder.

Morgonpigg tant som jag är så hängde jag på låset till Kew Royal Botanic Gardens i London. Bilden är alltså tagen 118 trappsteg upp i luften.

Jag var helt ensam på Xstrata Treetop Walkway. En jättekul idé det där med att promenera i trädtoppshöjd på en konstruktion av järn. Det är helt säkert och fint, men knäna blev till gelé i alla fall när järnplattorna man går på slamrade till. Minsta ojämnhet hördes ju så att säga.

Har du barn? Åk dit, det kommer att bli en höjdare (hö, hö). Andra morgonpigga kan ju utmana sig själva och få en häftig upplevelse på köpet. Tror inte det är lika kul när den lilla promenaden är fullproppad med folk.




Ser du turisten för alla trädtoppar?




Jag lade en heldag på Kew Gardens. Det tar ungefär 20-30 minuter att åka tunnelbana hit från Paddington och det är inte svårt att hitta från tågstationen till parken, det är otroligt tydligt skyltat.


18 kommentarer:

  1. Kew Garden åker in på listan, många trãdgårdar blir det ...
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! En lååååång lista. Ska tilläggas att det finns flera kaféer och restauranger också i parken. Så en heldag där blir en behaglig heldag. Kram!

      Radera
  2. Der skulle jeg gjerne ha vært... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt riktigt kul, och annorlunda. Och svårt att känna igen träd när man inte ser stammen. :-)

      Radera
  3. Kew Gardens er vidunderligt sted! Jeg vidste ikke, der er en Treetop Walkway - det må have været fantastisk at opleve!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det! Jag tycker lite fysiska saker är roliga, men det finns också en hiss upp - med ramp vid hissentrén - så det är helt handikappanpassat också. Det är fint tycker jag!

      Radera
  4. Vad modig du är! Men när man gjort nåt sånt kan man känna sig riktigt nöjd. Är ju lättare att "offra sig" när det är nåt trädgårdsaktigt inblandat ;-) /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kan liksom inte riktigt låta bli att göra sådana där grejer. :-)

      Radera
  5. Så flott å komme opp i høyden...nydelig utsikt over parken:)..men det ser høyt ut ja...ingen høydeskrekk på deg:)
    God helg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå inte så farligt, men här kändes det lite ... Ha en fin helg du också Inger Marie!

      Radera
  6. Å! Det där stället har jag läst om. Just det där att man kan uppleva världen från trädtoppsnivå! Det låter verkligen häftigt :) Och det är klart man ska ta sig ut på nya upplevelser! :) Det hör ju till!

    SvaraRadera

  7. Hello, Bettina Bäck.

      It is my joy to share your wonderful work.
      And sweet message charms my heart.

      I pray for your happiness and world peace.

    Have a good weekend. From Japan, ruma ❃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thankyou Ruma, you're as nice and friendly as always. :-)

      Radera
  8. Ohhhhh, hur skulle det kännas för mig som vet med mig att jag känner av höjder redan innan? ;)

    SvaraRadera
  9. Jaha! Det var så det var!!... En vandring på hög höjd!Kul att se vad du gjorde dagen efter!

    Jag hade gärna klättrat där i trädtopparna med dig :)

    Kram

    SvaraRadera