fredag 12 april 2013

Mumsig dag på Nordiska trädgårdar



Ja-a, bon apétit! Våren är här. :-)

Det här är ungefär vad jag orkar lägga upp på bloggen ikväll. Jag har haft en riktigt skön dag på Nordiska trädgårdar, det kommer mer därifrån. Är helt starstrucked, har lyssnat på föredrag hela eftermiddagen.

Piet Oudolf var en av föreläsarna. Ni ska vara avundsjuka - det var otroligt intressant.

Bilden här ovanför? En floristutbildning skojade till det. Och kolla så fina dekorationer man kan göra, inte så hållbara kanske, men tänk så fint till en fest ...



16 kommentarer:

  1. Så utrolig lekkert, det er vel lov og låne noen ideer håper jeg.
    God helg fra Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemen, det kan du lita på. Ska låna ... :-)

      Radera
  2. Hej bästa Bettina! Tack för att jag fick hänga med dig idag. Och vilken dag sen! Inte bara du som är starstrucked.. ;) Är så himla uppfylld av föreläsningarna!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, tack för att jag fick hänga med dig! Det har varit en så härlig dag, och att träffa dig med grädden på moset. :-)

      Radera
  3. Läckra bilder!! Tänk vad mycket man kan göra om man har fantasi.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Och det kuliga är att det inte behöver kosta en förmögenhet. :-)

      Radera
  4. Heldige deg! Jeg er grønn av misunnelse her jeg sitter ;-)
    Gleder meg til å høre mer om den messen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihihi! Jodå, det kommer mera. Tänkte jag skulle berätta lite om varje föredrag också. Superintressant (som sagt). :-)

      Radera
  5. Nu blev jag avis ja.....skulle gärna ha lyssnat på Piet Oudulf jag också:-)
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fin och vilsam helg på dig också!

      Radera
  6. Klart man blir avis...
    Ha en fortsatt skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mohahahaha, nåja, jag ska dela med mig lite här på bloggen. Fin helg!

      Radera
  7. Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk ...;-) Men jag gläder mig åt att du haft en fin dag, härliga bilder, fin inspiration.
    Ha det gott
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så härligt att ni är avundsjuka allihop, vet inte vad jag har för personlighetsstörning men det blir liksom ännu bättre då alltihop. Fast snål är jag inte, det kommer mera här på bloggen. Fin helg! :-)

      Radera
  8. Det var väl det jag anade...att jag missat något föredrag. Jag tröstar mig med att jag hört båda förut och är glad för att du/ni nu också har gjort det.Nu snöar det hos mig! Jag får suga på mässkaramellerna och roa mig med alla goa minnen därifrån:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första gången för mig! Så det var verkligen pepp! Jag suger också på mässkarameller och glor ut på lovikkavantar som singlar ned...

      Radera