torsdag 4 april 2013

Roligt att se ritningarna för Chelsea


Jag lyckades inte dela The Telegraphs eminenta artikel om Chelsea flower show på ett korrekt sätt. Följ länken så får du se ritningar över alla trädgårdar som deltar i år.

Mums, mums. Och tänk att jag ska dit.

Bilden? Jo, det är Ulf Nordfjells ritning över sin samtida, romantiska trädgård för prestigesponsorn Laurent-Perrier.

Ser mig själv i en sommarklänning, sippande champagne i den trädgården i maj . . . Eller är det kanske läge för foträta eccoskor och funktionsplagg så man orkar armbåga sig fram i folkmassorna. Blir spännande i vilket fall.

16 kommentarer:

  1. Så spennende at du skal til Chelsea flowershow. Det blir nok litt av en opplevelse!

    Jeg skrev det hos deg i går, men du så det kanskje ikke? Du har vunnet frø i min Give away. Mailadressen min står på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu har jag skrivit till dig, jag satt på STA-möte i går kväll och kunde inte kolla bloggen så noga. Tjohooooo! :-D

      Radera
  2. Eftersom det är England du ska till så kanske regnjacka och stövlar är rätt plagg(fniss). Vad underbart att du ska dit, då får vi kanske se dina bilder därifrån sedan?/ Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var i London under två höstveckor. Det var galet varmt, så jag har stora förväntningar på tropiska London. :-)

      Radera
  3. Hei! Jeg skal også til Chelsea. Gleder meg vanvittig. Håper å få sett mye selv om det er mange folk. Vi satser på vakkert maivær, selvfølgelig! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul! Ja, jag glädjer mig också vansinnigt mycket, så skönt att ha något att längta efter när våren är så här. :-) Jag ska vara där på torsdagen.

      Radera
  4. Tänk att du ska åka dit, det är ju inte utan att man blir avundsjuk. Ladda kamerorna! För man får väl ta kort? Ja, det måste man få, alla har ju kameror i mobiler och annat....
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemen! Två minneskort ska jag ha, och nyladdad kamera. :-))))

      Radera
  5. Jag håller på champagne, högklackat och svaschande kjol! Fram för flärden!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hatten! Du glömde den bredbrättade hatten! :-)

      Radera

  6. Hello, Bettina Bäck.

    Lovely and heartwarming your works..
    Please enjoy the color of spring.

    Thank you for your visit.
    I thank for your usual and hearty support.
    The prayer for all peace.

    Have a good weekend. From Japan, ruma❃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank's Ruma. Lovely comment, as always! :-)

      Radera
  7. Guud, så kul att åka dit! Någon gång ska jag också göra det, men i år får jag nöja mig med "puffins". Hoppas bara att våren hittat till ön innan dess. Det känns lite vanskligt just nu då alla fåglar väntar i Tyskland...
    Förresten, skit i vädret. Klart du ska ha blommig klänning och dricka skumpa - även om det ösregnar!

    Kram från den kråklösa Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kråklösa! Vad i? Nu måste jag kasta mig in på din blogg. Den här veckan har varit hemsk ur många aspekter, har inte alls hunnit vandra runt i lugn och ro till alla trevliga bloggar. Som din, till exempel. Usch, låter inte bra med kråklös.

      Radera
  8. Jeg skal også, og gleder meg veldig!
    Det blir stas uansett:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, det blir kul alldeles oavsett!

      Radera