måndag 29 april 2013

Bettinas blad fyller ett år - hurra!


Jag har haft så otroligt roligt sedan jag startade bloggen för ett år sedan (ungefär).

Tack alla underbara trädgårdsbloggmänniskor jag lärt cyberkänna. Några har jag faktiskt träffat IRL också, och ni är lika trevliga då.

Varför tycker jag om att blogga? Det frågar jag mig själv ibland. Och svaret jag får är: ni är genuint intresserade, både av mig och min trädgård. Ni är måna om att hålla en trevlig samtalston - för ett samtal blir det ofta. Och ni är snälla. Uppmuntrande.

Jag hyllar snällhet. Det är en inte en egenskap utan något man väljer att vara. Det är inte bara något som kor är, utan ett aktivt ställningstagande tycker jag i vårt ganska tuffa samhälle. Tack för att ni som är snälla hänger här hos mig.

Som en liten uppskattning lottar jag ut två presentcheckar à vardera 100 kronor hos Odla (som så generöst sponsrade mig med det).

Näej, jag tänker inte kräva att ni följer mig. Jag blir glad om ni gör det. Annars räcker det om ni skriver en kommentar här så är ni med och tävlar. Vinnaren drar jag måndag kväll den 6:e maj.


65 kommentarer:

  1. Grattis Bettina till 1år som bloggare.
    Visst är det så att det som driver en att blogga är alla snälla kommentarer man får, stöd och uppmuntran :=)

    Ser fram emot att läsa dina inlägg ytterligare fler år fram.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Gratulerar! Visst är det kul med bloggen. Åren har gått fort...startade 2008. Kul att läsa dina svar på kommentarerna med:)
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Merja! Jag tycker det är jättekul att svara, jag ser att vissa inte gör det, men jag tycker det är kul. Önskar dig också en mysig Valborg! :-)

      Radera
  3. Grattis på ettårsdagen! Jag håller med dig - trädgårdsbloggare är ett synnerligen trevligt släkte :-) och det är så givande och intressant att "umgås" via våra bloggar med alla fina och vänliga trädgårdsvänner - du är en av dem!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på 1-års dagen! Jag är så glad att jag hittade till din fina blogg och ser fram mot att följa dig framöver också!
    Och du; stort tack för alla trevliga kommentarer och glada tillrop som du har gett mig under det här året - det värmer!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, tjohooo, detsamma. Tack för DINA kommentarer. Kram!

      Radera
  5. Jeg vil bare gratulere deg med den hyggelige, artige og fine ett års bloggen din, klem fra Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag ska börja fylla år en gång per kvartal, som den busiga barnbokskatten Findus. Det här är ju jätteroligt! :-)

      Radera
  6. Hipp Hipp Hurra på din bloggs födelsedag :-) Håller med dig om allt, snällhet är en underbar egenskap.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du är en av dom som gör det här så kul! Kram och tack!

      Radera
  7. GRATTIS tänk vad tiden går fort när man kar kul ;-)
    Klart jag vill vara med o fira fattas bara :-D
    Visst är bloggvärlden trevlig!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Returkram! Ja, den är mycket trevlig vår värld! :-)

      Radera
  8. Det har varit ett rent nöje att få följa dig och läsa dina härliga inlägg under det här året ! Stort grattis till ettåringen - må hon leva i många år och fortsätta glädja oss !!
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jisses, tror jag får sluta läsa inläggen för ikväll. Tänk om jag blir mallig! Dryg, och tja, högdragen. Tusen tack och kram!

      Radera
  9. Grattis!!!!
    Du har en härlig blogg som jag återvänder till ofta.
    Allt gott!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Hej Bettina!
    Ja, då är det bara att gratulera till ett intressant bloggarår! Och lycka till med fortsättningen!
    Vilken härlig bild på dig och katt och scillahav i förra inlägget!
    Trevlig Valborg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han en riktigt härlig Valborg du också. :-)

      Radera
  11. Stort grattis på 1-års dagen!! Det är roligt att blogga, hoppas du fortsätter:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att blogga, mycket roligare än jag trodde och det beror som sagt på er. Jo, jag har tänkt mig att fortsätta - så länge det fortsätter att vara kul. Kram!

      Radera
  12. Grattis med 1. års dagen for bloggen din! Det er alltid hyggelig å lese det du skriver :-)

    SvaraRadera
  13. Hipp, hipp, Hurra på Din bloggs stora dag :-)
    Visst är det mysigt att blogga och en trevlig kvällssyssla att få titta in hos andras trädgårdar och se vad de pysslar med.

    Nu hoppas Vi på en solig och härlig vårvecka (och kanske på lite tur ang. checken)

    Grattiskram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, jag tycker det är jättemysigt att gå kvällsronden hos bloggarna. Vet inte varför, men jag har nästan slutat att titta på tv. Jag kollar på nyheterna, sedan bloggar jag loss. Det ger mer. :-)

      Radera
  14. Grattis på ettårsdagen :-) Det är alltid lika trevligt att läsa din blogg. Och det där med snällhet håller jag med om, det behöver vi mer av i samhället. Ha en fin Valborg och första maj! Kram
    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror vi är många som längtar efter mer omtänksamhet och snällhet. Tycker jag hör det både här och där. Det är bra det. Kram! :-)

      Radera
  15. Grattis på ettårsdagen!
    Tänk vad ett år går fort när man har kul.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! Sviiiiisch, har det sagt. Sedan vet jag inte riktigt vad som har hänt i trädgården, bloggandet blir mycket på den lilla nivån. Men kul är det!

      Radera
  16. Men älskade Bettina! Du ger så mycket energi här i blogglandia..... Vi började nästan samtidigt men din blogg är så levande,,,, att du hela tiden kommenterar allas kommentarer! Stort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ha! Goa Veronica! Tycker din blogg i högsta grad spritter och sprätter också, du ligger ju liksom inte på latsidan . . . :-) Kram!

      Radera
  17. Hei! Gratulerer så mye med ettårsdagen. Jeg er selvfølgelig allerede en følger. Det er morsomt å blogge. God natt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, man får energi av att blogga. :-)

      Radera
  18. Grattis! Tiden går fort, och visst är det roligt att följa din blogg och att du följer min, och är flitig med kommentarer, det uppskattas. Ha det så bra /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra det, att det uppskattas. För i din trädgård händer det grejer som är kul att hänga med i. :-)

      Radera
  19. Grattis! Jag kikar gärna in på din blogg lite då och då. Alltid trevligt att se vad som händer.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och så kul att du kikar in här. Välkommen igen. :-)

      Radera
  20. Ja, visst är det skoj att blogga.
    Grattis på 1-årsdagen!
    Gla´ valborg önskar EvaLinnea

    SvaraRadera
  21. Ett stooort grattis på ettårsdagen!!!!!Det är kul att få följa med på dina äventyr i trädgårdens land, det tackar jag för.
    Ha en underbar valborg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Berit! Ha en fin valborgskväll du med!

      Radera
  22. Grattis!! Jättefin och läsvärd blogg! En utlottning för att fira ettårsdagen, jättekul för oss läsare :)
    Hälsningar Sussi
    sussilind@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Grattis med 1 årsdagen. Jag hoppas du blir kvar länge, länge. Alltid lika kul att se inom (så länge du inte visar huggormar!) så jag kommer ofta tillbaka hit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eheheheh, huggisar som är så fina. Nu har jag två som jag hälsar på under promenadrundan. Huggo och Huggelina. :-)

      Radera
  24. Stort grattis på 1-årsdagen! Tänk vad tiden går fort när man har roligt?! :) Det har varit kul att följa dina trädgårdsäventyr och tankar kring trädgården. Jag kan bara instämma i dina ord om snällhet och den vänliga atmosfär som råder bland trädgårdsbloggarna, det är en så skön avkoppling både att blogga själv och läsa andras. Ha en riktigt fin valborg! Kram Kristina

    SvaraRadera
  25. Gratulerer med 1.års dagen!
    Er så glad for at du blogger og deler med oss av ditt gode humør og flotte innlegg:))
    Ønsker deg en fin 1.Mai:))

    SvaraRadera
  26. Grattis på blogg-födelsedagen :) Så kul! Önskar dig (ja, eller oss, rättare sagt) många, många fler bloggår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jodå, som det känns nu så är det bara att blogga på. Det är kul.

      Radera
  27. Hej Bettina!
    Det är en fröjd att läsa dina inlägg - inte minst detta;)! För mig är det perfekt att man inte måste jaga följare utan de som har intresse följer en ändå.
    Ang. snällheten: Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv.

    Jag deltar inte i utlottningen utan tycker att det är så roligt varje gång du kommenterar - det är förstapris nog:)!/Anja

    SvaraRadera
  28. Hipp hipp HURRA på "din" födelsedag! Det är så trevligt att komma hit på besök då och då. Tack för en fin blogg :)

    Trevlig valborgshelg!
    Tamara

    SvaraRadera
  29. Gratulerer med dagen, hageblogging er så hyggelig og informativt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Gillar verkligen de kunnig och nyfikna trädgårdsbloggarna. :-)

      Radera
  30. Grattis Tjejen! Jag har oxå bloggat i ungefär ett år och det är verkligen bland det bästa jag gjort...
    Vilken gemenskap och vilka nya cybervänner man fått... och även irl som du skriver! Jag ser såååå mycket fram emot att få träffa dig och väldigt märkligt är det att vi kommer att träffas för första gången på ett hotell i London :)))

    Kram och ha en härlig 1:a maj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli så galet vansinnigt roligt! Tjohoooo!

      Radera
  31. Vad roligt! Grattis! Det är ju speciellt det här med årsdagar och ens blogg är som ens kompis på nåt sätt.
    Gillar det unika med din blogg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  32. Grattis snälla sociala Bettina! Tack för din blogg och tack för alla fina kommentarer du givit mig och alla andra bloggare. Det är inte alla som orkar vara så ihärdiga bloggläsare.
    Ha en riktigt bra vår nu med häst och trädgård.
    Kram Luna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska göra mitt bästa ... :-D Tror det kommer att bli jättebra med hästen, blir bara gladare och gladare över att jag vågade slå till.

      Radera
  33. Grattis på 1 års dagen! Alltid roligt att titta in här och läsa dina trevliga inlägg!
    Kram Therese

    SvaraRadera