måndag 19 augusti 2013

Ingen ståtlig kardon

Knähöjd, är det en okej höjd på kardon? Jag trodde det skulle bli rejäla grejer.






Det här är årets nysatsning när det gäller grönsaker för mig. Lite besviken är jag allt. Jag har väntat och väntat på att de ska skjuta i höjden.

För att få bladen mjälla och goda ska man vira in dom i tidningspapper några veckor före skörd. Hm. De små rackarna ser ju ut att blomma snart. Får skynda mig.

Undrar om något har gått fel, och de har blivit dvärgväxta?

6 kommentarer:

  1. En sån har jag aldrig testat i min trädgård så jag har ingen aaaaaaning!

    Förresten, kommer du till Teppis BoG. träff?

    Vi ska dit!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är kul med sådant som går att ääääääta. Oj, jag har levt i min egen lilla hästbubbla. Teppis BoG träff? Nu ska vi se. Öh, jag inte ens gissa vad det är. Och är det i helgen så jobbar jag .... hrmpf.

      Radera
  2. Jeg har desværre igen erfaringer at fortælle om.
    Må lige fortælle dig som et apropos til det med de svenske tv-serier, at vi elsker dem højt :-)

    SvaraRadera
  3. Spännande att komma in till dig för man VET att man får lära sig något nytt om något grönt ;) (ok, när det står MAN så menar jag mig ... ologiskt nog då jag är kvinna *hrkl* försökte smyga med att det är jag som är okunnig - men nu vet du).
    Kardon hade jag aldrig hört talas om - heller ;)

    SvaraRadera
  4. De skall tidigt i jorden och kanske är det det som var trixet,
    Jag odlade kardon förra året och utan särskilt mycket näring så blev de ganska höga i alla fall en meter. Kanske var det för torrt i år? I alla fall så ser de utmärkt snygga ut! Slå du in dom - passa på så att det inte bli för tätt - då möglar bladen.
    Lycka till!
    Malin

    SvaraRadera