lördag 4 juli 2015

Vilket rosår och vilka njutarkvällar!

Förlåt. Hjärnan är inte inkopplad för tillfället, kommer just nu ihåg ett eller två rosnamn. Men välkomna att hänga med på sommarkvällspromenad i trädgården.


Gänget som bor bakom rabarbern.


Provrosen Funny Face, en riktig favvis. Söta små face tycker jag.




Och Madame Boll som tänker slå något slags rekord i år tror jag.


En liten lustig typ igen.






Den här rosen ska vara "blå".


Nja. Men söt! Växer fruktansvärt fult efter lite hjälpsam klippning av rådjuren. Typ en pinne rätt upp.


 Snart till saft (inte jag, huslig make).


Och kompisen som nu fått en egen matplats ute. Har byggt ett kravallstaket in mot köket så att vi och katterna får vara ifred. Lite.

Självklart äter också kotte på retroporslin, lämpligt nog servisen Pigg från Upsala Ekeby.

10 kommentarer:

  1. Passande porslin...fniss...
    Ljuvliga rosor!! I morgon ska jag till en kompis och plocka fläder blommor, men här ska göras champagne:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sugen på att göra champagne jag också, men det får bli ett annat år (när flädern är lite större och bjuder på fler blommor). Ha det fint du med i sommarvärmen!

      Radera
  2. Dejlige billeder af dine blomster - og så kan jeg slet ikke stå for pindsvinet :-)

    SvaraRadera
  3. Funny Face är helt förtjusande, Heter den så?
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! En provros jag odlar. Den funkar fantastiskt hos mig i zon snäll 4, eller blåsig 3.

      Radera
  4. Nydelige roser du har! Ja, navn har lett for å forsvinne fra hukommelsen nå i varmen ;))

    Funny face var veldig fin!

    Pinnsvinet var kjempesøt :)

    SvaraRadera
  5. Åh, va fint det är hos dig! Dina bilder utstrålar verkligen sommar!
    Kram Nora

    SvaraRadera