lördag 19 maj 2012

Den dagliga kvällsnjutarronden

Jag och katterna har en gemensam liten rutin. Varje kväll går vi trädgårdsronden. Njuter av det som slagit ut och av ljus och doft.
Både plommonträd och äppelträd blommar. De nästan viftar med ögonfransarna tycker jag, till och med åt mig. Almen har blivit så fin, med tjocka fröhalsband.
Katten Dagny (döpt efter min favoritfarmoster) showar, det går knappt att fotografera utan att ha en katt i fokus.
Kort sagt, vi är bara i början av en härlig, lång njutarsommar. Aaaaahhhhh. Kan lika gärna slänga ut tv:n.

6 kommentarer:

  1. Härliga kvällspromenader är aldrig fel :)

    Må gott!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Håller med dig precis om att det är ljuvligt att gå en kvällstur i trädgården!
    Jag har dock inga söta katter som sällskap:)). Vackra bilder!
    Ha en fin söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack ni båda, och en härlig lat söndag ska jag ha.

    SvaraRadera
  4. Går också alltid mina trädgårdsrundor:) Det är ett underbart sätt att njuta av trädgården på. Tack för din kommentar på min blogg:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Må være herlig å ha en slik daglig rutine sammen med kattene :)

    SvaraRadera
  6. Ja Melusine, vi har det riktigt trivsamt. Och jag är säker på att om tassar gick att manövrera på samma sätt som händer så skulle jag ha två superhjälpredor! He, he. Nu hjälper de till så gott de kan ...

    SvaraRadera