måndag 21 juli 2014

Klart jag har en guldbagge!

Kolla, vilken telegrafstolpeklättrarstil!




Maten (mina vita rallarrosor) attackerades från alla väderstreck av den här guldbaggen. Jag har haft dem på besök tidigare, det inlägget ser du här.

Pollen och gamla växtdelar står på menyn, jag tycker det syns rätt tydligt att det är pollen som gäller för den här vackra kompisen.














Visst är man väl en lycklig själ när man kan bli glad över ett skalbaggebesök i trädgården? Inser ibland min egen nördighet, men trivs rätt bra med den. :-)

14 kommentarer:

  1. Hade n släkting till din kompis i trädgården häromdagen ... men den hade bråttom och ville inte alls bli fotograferad :) De är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttnar aldrig på att kika på de här kompisarna!

      Radera
  2. Ahh, vilken härlig bildsvit. Ser ut som en tjock säl som rumlar runt i blomhavet;)

    SvaraRadera
  3. Precis en sådan skönhet satt på virket idag som jag höll på att måla gult. Var ju tvungen att rädda den från det hemska ödet att i fortsättningen gå omkring och vara kantarellgul! :)
    Underbara bilder på den lille som ser ut att njuta av livet i din trädgård!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss, njä, kantarelllgult kanske inte klär en guldbagge.

      Radera
  4. Så vacker!!! De enda skalbaggarna jag inte gillar är liljebaggarna. Och de har jag inte så många av som tur är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gillar inte jag heller! Klämde en i dag, grrrr. Men de har inte varit speciellt många hos mig i år, skönt det.

      Radera
  5. He he så fin, en hører når den er i farta og krasjlander på en blomst.
    Flotte bilder, ha en strålende zzzzommerdag.

    Maritklem.

    SvaraRadera
  6. Vilken skön kompis du har! Snygg i färgen och härlig stil!!!
    Det finns mycket kul att ägna sig åt i trädgården...
    Ha en skön sommardag! /Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket stilsäker kompis! Och visst - i trädgården är jag kung och kan ägna mig åt alla galenskaper jag vill och har lust till. :-)

      Radera
  7. Hvilket fint besøg i din have - jeg ser dem også her.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande. Och livsfarligt, det är så kul med bloggkompisar från andra länder. Helt plötsligt får jag lust att börja hårdgoogla på guldbaggarnas utbredning osv. Har inte tid . . . :-)

      Radera