tisdag 22 juli 2014

Såpskurade trasmattor - vill spara doften

Ja, vad gör man en dag som är så het att det inte går att tänka eller andas. Jo, skurar trasmattorna som legat i garaget och luktar unket.

Köpte dom jättebilligt på tradera av en tant som blev lika nöjd med att bli av med dom som jag blev av att få fatt på dem. Fint vävda, slitna i ändarna, men det gör ingenting. Grönsåpa, kallt vatten, skrubba, skrubba.

I brist på brygga och egen sjö så har jag i alla fall en stenhäll och vattenslang. :-)










Ja, det enda som fattades var väl en Evert Taube-look-alike som kom skuttande genom de gyllengula åkrarna sprättandes på en luta.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt, jag kan känna doften, och det blir så rent.

    SvaraRadera
  2. De lukter nok mye bedre nå etter at du har vasket de! :-)

    SvaraRadera
  3. Sikke nogle skønne tæpper! Kludetæpper kalder vi dem her - jeg elsker den slags, og de minder mig om Carl Larssons dejlige billeder. Så fik du lidt vand på en meget varm sommerdag :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig doft, jag har tänkt jag skulle göra det samma med mina men har inte kommit igång ännu. Fina trasmattor, bra du fick hem dom, alldeles för synd om dom inte blir använda.
    Njut värmen :)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag kan känna doften! Mmmmm
    En del dofter är "urdofter", sådana som känns sådär extra härliga.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  6. Mmm :) när det doftar såpa då doftar det rent!

    SvaraRadera