söndag 26 april 2015

Hoppsan, ännu ett projekt

Det är inte nyttigt för mig att ha en halt häst. Jag har alldeles för mycket tid och alldeles för mycket energi. Eller hade energi.

Nu har jag ont i ryggen. Och rumpan. Och låren. Och händerna.




Gick och sprätte i går och tänkte att min sunken garden uppe på berget är lite fjuttig. Jag vill ha den ännu mer nedsänkt. Bort med jorden ända ned till berget. Basta!

Alltså, hjälp. Nu har jag ju börjat. Då måste jag fortsätta. Har väl hunnit kanske en fjärdedel av ytan på de här två heldagarna. Gah. Vojne, vojne.

Jorden som mestadels består av lera öser jag upp i en hästskoform kring min lilla sunken garden. En skyddad läsvrå tänkte jag mig. Idén är fortfarande bra, snyft.


All jord till höger ska bort, full med rötter är jorden också. De försöker jag rensa bort innan jag skottar bort till blivande rabatten runt läshörnan.

Oj, oj, oj. Varför köpte jag inte mer vin? Skulle vara så gott med ett glas rött nu och ligga och läsa. Undrar om jag kommer upp när klockan ringer. Men fint kommer det att bli.

14 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt projekt, det kommer bli så fint.
    Ha det gott/Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu gäller det bara att slutföra det här. Och upp kom jag ju faktiskt i morse. :-)

      Radera
  2. :) Lite ånger brukar man allt känna när man är halvvägs på ett stort projekt ;) det vänder snart - och sedan blir det hur bra som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, japp. Nya tag, det är det som gäller. Ska bli kul att plantera tillbaks växterna sedan. :-)

      Radera
  3. Ahh, vilket projekt. Antar att du inte har nån nytta av gymkort denn vår. Kommer nog att bli jättefint och en riktig kalasgrop. Fnissade när jag kom på att sunken skulle uttalas på engelska. Kunde först inte förstå hur ett berg kunde vara sunkigt, eller har jag bara sovit för lite...
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss! Körde ett pass även denna kväll. En logdörrsvig rygg rätade ändå ut sig ganska snabbt. Kommer att bli stark som hulken!

      Radera
  4. Det var inte illa - bra kämpat! Ska bli spännande att se resultatet så småningom!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Japp, nu är det ju några lediga dagar framöver, så då ska det grävas . . .

      Radera
  5. Jag älskar projekt och har massor! Mina rygg vet det fniss. Ja men man lever ju, det ska kännas!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade konferens på mitt jobb i dag, inhyrda på ett hotell. I lobbyn stod en massagestol - wohoooo! Underbart för en rådbråkad rygg. En sån skulle man ha hemma. :-)

      Radera
  6. Med block och talja ovanför sängen kan man dra sig opp till ännu en dags grävande, och tänk så mycket pengar du slipper lägga på gym och kan handla roliga växter för istället :) Det verkar vara en toppenplats för en fåtölj med innehåll så kämpa vidare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det hjälper också att ha en välväxt och stark man som liksom kan draaaaa upp en ur sängen. Japp, japp. Jag ger minsann inte upp, här ska grävas.

      Radera
  7. Full rulle hos dig ser jag och projekt är roliga ha, dock inom rimliga gränser hi hi! Man ska orka VILA också...
    Ha en glad Valborg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fnitter (hysteriskt), eh, vila ska jag göra sedan. Efter projektet. Eller hur är det, den där tiden efter klockan 20.00 när man somnat i soffan - det är väl också vila. :-)

      Radera