lördag 14 maj 2016

Tittut på er!



Hej!
Jag är här, även om man inte kan tro det så dålig som jag är på att uppdatera.

Sitter på norrsidan av huset och njuter (fast inte i dag när det är gråmulet och blåsigt). Jag har bombat mossiga norrsidan med tulpaner och narcisser. Och så fjäskar jag för gullvivorna. De får stå och se tråkiga ut när de blommat över för att fröna ska kunna sprida sig hejvilt. Och de gör de.

Jag väljer att inte titta på projektet - hålet i backen. Där det någon gång ska stå en stång att fästa en hängmatta i.

Jag kollar på det här just nu:

























Vad gör du i trädgården nu?

I dag borde jag inte bra glo på det här, jag har MASSOR av ogräs överallt. Så där mycket att det känns hopplöst att ens börja rensa. Fy mig. Hade jag hållt efter i fjol och tidigt i vår så skulle det inte vara så eländigt.

21 kommentarer:

  1. Du koncentrerar dig på rätt del av trädgården! :) Så vackert!
    Vi gör ingenting i trädgården - det är den typen av trädgård vi har :) och vi gillar den!

    SvaraRadera
  2. Idag händer det inget i trädgården, det är blött och kallt. Efter det fina vädret så kan det vara skönt att trädgården får lite regn. Härligt med din solgula äng, och fina bilder på dig. Saknar dina inlägg.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Tror att jag har lite trädgårdslust, så då kommer det nog inlägg också. :-)

      Radera
  3. Så fantastiskt vackert med ett hav av gullvivor!!!
    Här är det skitkallt idag - sticker knappt ut näsan.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma lika här, åkte och borstade på hästen bara. Vi vägrade gå på promenad. Kram!

      Radera
  4. Helt fantastisk gräsmatta!!! Kallt mulet o regnigt här också
    Trevlig pingst ändå:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, värre "gräsmatta" kan man ju ha. :-)

      Radera
  5. Så grönt och så fint ni har det, och så mycket blommor.
    Hos oss i norr står det gröna i startgroparna, men än dominerar den grå-bruna vårfärgen.
    Några vitsippor och blåsippor, scilla och några gula vårlökar från Närke gör våren mindre grå här.

    Hm, på ogräsfronten här vi ett liknande läge som dig.

    Hos oss i norr började dagen med klarblå himmel och sol, men nu har det mulnat på.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade ju några veckor med värstingvärme. Rena rama sommaren. Men i dag hade vi sex grader och snålblåst. Alla huttrar.

      Radera
  6. vilken fantastisk härlig äng med tulpaner, narcisser och gullvivor!

    Som en vårdröm... Sitt där du och njut för det andra hinner du på semestern ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, du tänker så. :-) Okej då. Kram!

      Radera
  7. Jag har sett din gullviveäng förut och jag bara älskar den. Så gammaldags, lantligt charmig!
    Luna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag är faktiskt barnsligt stolt över den trots att det inte alls är mitt verk.

      Radera
  8. Men så kul att du att du är här igen. Wow vilken matta du skapat - så ljuvligt vackert och jag kan bara ana hur doften måste bölja fram. Har du sparat nån liten plätt så du kan ligga där och bara insupa?

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där plättarna fixar katterna åt mig . . . Jag tar över från dem så att säga. Och så har jag en härlig berghäll att sitta och övervaka det hela från också. :-)

      Radera
  9. Vilken underbar gullviveäng!Förstår att du sitter där istället för att rensa ogräs;)
    Du frågade om min trappa. Ser att jag taggat lite dåligt. Du hittar den under Projekt och har du tur kommer det upp en ruta lite snabbt som visar det projektet. Gjorde en öppen ram med tre sidor, packad i jord och gjöt den sista delen. Det satta sig lite i år men det var bara att peta upp betongplattan och putta in lite grus och så var det klart. Det jag gjort i år är att jag målat allt. Tryckat trä och betong - allt i ett, får ser hur det åldras;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul! Då ska jag titta in på taggen projekt. Kram!

      Radera
  10. Tittut på Dig!! Vilka härliga glada vårbilder du bjuder på 😊 som en riktig vitamininjektion! Helt rätt man ska njuta och bara vara också 😊 Både ogräset och bloggen finns ju kvar 😉Ha det Gott! Tack för besök o kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  11. Tittut på Dig!! Vilka härliga glada vårbilder du bjuder på 😊 som en riktig vitamininjektion! Helt rätt man ska njuta och bara vara också 😊 Både ogräset och bloggen finns ju kvar 😉Ha det Gott! Tack för besök o kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  12. Oj vilka härliga marker! Vilken blomning... Och så ditt glada leende mitt i alltihop! Underbara bilder.
    Kram

    SvaraRadera