söndag 3 juni 2012

Jag och mina lika hurtiga katter

Klockan 05.35 vaknade jag av mig själv. Kokade en kopp kaffe, slängde upp ytterdörrn och skuttade välklädd ut i trädgården, tätt följd av katterna Dagny och Märta (döpta efter mina favoritfarmostrar).

Regn och rusk har inte stoppat mig från att rensa ogräs, därför stod aklejan och de struttiga rosbuskarna i givakt i mörk mylla.




Allt jag skriver här är sant, förstås. Och får jag önska mig något så vill jag återfödas som katt om jag får ett nästa liv.

6 kommentarer:

  1. Hej Bettina,

    Var nog en tid sen du valde att följa min blogg. Själv har jag haft fullt upp den senaste tiden så mitt "välkommen-att-följa-min-blogg" kommer lite sent. Men du är varmt välkommen som följare ändå. Hoppas att du ska hitta något läsbart. Kul att du jobbar på Vestmanlands Läns Tidining. Skriver ibland från Noratrakten även om Stockholm är min permanenta adress.
    Ha det så gott
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina! Jag är ganska ny som bloggare, och med egna bloggeriet vaknade intresset för andras bloggar. Tack för välkommen osv. Hoppas du hittar något läsbart här också! :-)

    SvaraRadera
  3. Såklart allt du skriver är sant Bettina.... :) Jag var inte uppe så tidigt men väl utanför dörren halv nio redo för en dag i regn och lera!! Var tvungen att plantera massa växter jag beställt på webben !!

    Må gott !

    Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uj, uj, Veronica. Jag OCH katterna vågade oss ut två gånger i dag, mellan skurarna. Det blev inte mycket gjort (men det är ju skönt att ligga på soffan ibland också).

      Radera
  4. Fniss, ja det skulle inte vara så tokigt att vara katt. Lata sig i solen (när den syns) känns som en helt ok heltids sysselsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Och matvägra lite så att den goda maten kommer fram.

      Radera