lördag 25 juni 2016

En midsommarnattspromenad


Det är nu man borde orka vara uppe dygnet runt för att bara njuta. :-)

Det orkar inte jag. Och att semestern är hela fyra veckor bort i tid känns trööööögt. Men, men. En lugn midsommar avslutade mannenvännen och jag med en promenad på vår lilla grusväg.

Alla blommor blir nästan självlysande i ljusa sommarnatten.
Så ljuvligt.


Av den gamla ladan återstår bara en hög med virke och en liten fasaddel, där det varit hönshus tror jag.

Lite längre bort finns inget kvar av ett litet hus.
I många år har två eller tre väggar fått stå, men inte längre.
Jag brukade stå länge och titta på tapetrester och rester av skåpen på väggarna.


Det var så otroligt fuktigt i luften i går kväll.
Först på hemväg sent, sent på kvällen kom den första svalkan.


Inte bara vi njöt av den.


Vi blev en del av underhållningen i skogen.


Och Björksta kyrka kikar fram mellan trädtopparna.

Om jag inte vore så himla trött på modeordet maaaagisk, så skulle jag använda det för att beskriva kvällen.

4 kommentarer:

  1. Trolsk och med tropisk värme var vår kväll. Dimsjok som plöstligt ligger i sänkor eller över öppna fält, så vackert och fint. Inte alls magiskt utan magnifikt... ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magnifikt är förstås ordet! Tack! :-D

      Radera
  2. Du behöver inte beskriva, det syns och känns i dina bilder.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera