torsdag 18 juli 2013

Det här ska jag göra idag - kom närmare!

Se här! Ett utmärkt exempel på Murphys lag, var inte blyga - seså, välkomna, välkomna.

Ända fram till kanten mina damer och herrar!

Det är inte varje dag man får se ett så tydligt exempel:




Jodå. Eftersom trädgården mest går i fyra sorgliga nyanser av brunt så tänkte jag att det enda raka är att äntligen sätta upp den sköna brasilianska hängmattan.

En ände ska hänga i husknuten, den andra ska jag sätta upp i en stolpe som jag gjuter ned i backen.

Jag måste ner en meter för att det ska bli stadigt.

Här har jag kommit exakt halvvägs. Idag får jag reda på om det är berget som sticker upp eller om det är en rejäl bumling. Bara. Moahahahahahahahaaaaaa, ska bara ta en kopp kaffe till först. Sedan . . .

22 kommentarer:

  1. Anar en viss desperation i ditt skratt. Om du brygger kaffet RIKTIGT starkt kanske du kan fräta sönder stenen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stirrade bara ner i gropen idag, samlar mod. Och brygger kaffe. :-)

      Radera
  2. Murphys lov vet jeg alt om... Det er godt at du tar det med godt humør! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så mycket annat att göra. :-)

      Radera
  3. Det är alltså, precis, så som det ska vara...;-))
    Det krävs nog två koppar och djupa andetag. Lycka till!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, köpte ny kaffesort, så det ska nog gå bra. Men ngt gräva av blev det inte idag.

      Radera
  4. Håber du fik gjort Murphys lov til skamme. Det bliver godt, når først du får hængekøjen op - sådan en et stort ønske her :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, det fixar sig på något sätt. Har en plan B och en plan C. Men måste stirra lite surt först känner jag. För att få upp ångan ... :-)

      Radera
  5. Vilket slit att gräva, men det blir säkert toppenbra när det är klart.
    Dessutom kanske du hinner dricka mer kaffe, men kaffet är ju billigt nu så vad gör väl det...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Förstår av kommentarerna att mysteriet ännu inte r löst. Kanske försvinner problemet under natten? ;) Det är ju aldrig fel att hoppas *L* Brygg kaffe INNAN du tittar ut imorgon - i fall att, liksom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sörplar kaffe, mår bra. :-) Och stenen - om den finns kvar - får ligga till sig. Nu gör jag faktiskt ett avbrott för ett litet ridläger för tanter. Kuliga stallägaren och grannen har ordnat det. Ska bli skojsigt. Går att läsa om på andra bloggen, länk i högerspalten.

      Radera
  7. Jag håller tummarna! Själv har jag gett upp om att bestämma var jag ska gräva hål, inte sällan sätten någon GIGANTISK bumling stopp för mina planer... Att ha en plan B, C eller Ö är ett måste.
    Förresten kan Murphy fara åt pipsvängen!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Murphy är inte lika vidrig som Jante dock. Men visst, de kan ta varandra i hand. :-)
      Själv funderar jag på dynamit. Kan det vara något?

      Radera
    2. Jag menar - vad kan gå fel?

      Radera
  8. Dynamit i all ära, men ett hederligt borr? Och gjuta fast en sån där sko eller vad det heter? Det borde väl hålla? Annars är det nog bara att spränga... Good luck! (varna grannana bara..:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, inte övertygad. Tror det där med sidobelastning är svårt. Det är på djupet man måste gå. :-)

      Radera
  9. ETT SPETT! Ha alltid ett spett berett när du gräver Bettina!
    En sådan härlig utmaning... Det är så typiskt när du väl valt ställe att det just DÄR var just ett pétit motstånd...
    Men om du gjuter så gjuter du ju fast ditt stolpfäste i en rejäl sak i underjorden - kan inte bli bättre ju!
    Kör hårt
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ja! Självklart har jag spett! Det kom bara inte med på bilden. Annars hade heller inte stenen blivit så prydligt blottlagd. Har liksom bestämt mig för att få loss den där rackaren, men, men. Vi får se. Först ska jag njuta av ytterligare några dagars tantridläger. :-)

      Radera
  10. Spett är bra. Ett helt gäng spett är ännu bättre! ;) Fast Malins förslag lät skönare... ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aspelut. Fast dynamit kanske är roligare. Lite mer oberäkneligt, men är man i det här stadiet så ... Moahhahahahahaha.

      Radera
  11. Fixa du en hängmatta i ditt bruna himmelsrike.... :)
    Kollade ditt inlägg om Hannu och håller till hundra % med.
    min bok ligger på balkongen och varje morgon läser jag... om och om igen!
    Jag åkte förbi Västerås i går och det tog en timme dörr-dörr..
    På G m a o :)

    KRAM

    SvaraRadera