fredag 3 augusti 2012

Och nu lite reklam för Västmanland

Värmlänningar är inte blyga (jag). De är stolta över sitt län.

Västmanlänningar borde vara kaxigare. Får göra jobbet åt de infödda, som inflyttad.


Har tältat i underbara Bergslagen, vid Hällsjön. Gratis (tack allemansrätten).

Åkt och turistat i lagom takt. På Galleri Astley står min favoritskulptur alla kategorier.

"Den nöjde" av Olle Brandqvist. Varför älskar jag den skulpturen så mycket? Ingen aning. Från sidan är det en vanlig gubbe i granit. Framifrån är han där, närvarande. Näsan är sned, perspektiven åt helskotta, öronen sitter olika högt. Ögonen med för den delen.




Turistmål två: Sveriges äldsta lusthus. Ebba Brahes.

Byggt som en liten "bro" över en damm med ett hus på mitten. Vackert.






7 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hittad till mig.
    Den näringen funkar för att det finns bla nässlor i den. Det är den som kommer från Emmaljunga.
    Har aldrig lyckats så bra att få bort löss som denna gången.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, trodde inte att näring gjorde något åt löss. Ska med ännu större iver göra egen brännnässlenäring!

      Radera
  2. Glömde säga att till Västmanland borde jag åke ser jag. Vackert!
    Annika

    SvaraRadera
  3. woow.......häftigt litet hus :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y


    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du är trevlig du! Jag har varit med någon helg, självklart måste jag vara med igen nu. :-)

      Radera
  4. Vet du, mitt hjärta klappar lite extra för Västmanland. Båda mina föräldrar är från Fagersta, och jag tillbringade min barndoms sommarlov där. Min farmor bor fortfarande kvar, så det blir någon tur om året fortfarande.

    Önskar dig en trevlig helg och skickar med en kram från Skåne!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera