söndag 29 april 2012

Skogsastersmask gör gott för humöret

Först gnällde jag över att inte ett enda frö jag sått av skogsaster ville gro. Sedan gjorde jag en efterlysning på facebook. Underbara Monika i Sala sa: kom och hämta, jag har massvis, jag delar nu. Grävhjälp fick jag till och med med mig, fantastiska sambon Jesper.
Ikväll fick jag problem med andra frön, tonårsfrön, men tankarna klarnar rätt bra i trädgården tycker jag, rotändarna hittar rätt på något vis.
Och växten som kanske har lite lätt ogräsvarning över sig (men också betecknas som Hannus favorit!), hoppas jag verkligen vill trivas på mitt berg. På köpet fick jag små Helleborus mix bebisar invävt i det hela, Metallic Blue. Åååååh, hoppas. Och vilka trevliga, omtänksamma människor de är, trädgårdsfolket.
Och du, vilka jädra snygga grusplanteringar hon hade Monika, med fint vårblommande saker i, bara en sån sak - att få komma hem till någons trädgård:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar