söndag 29 december 2013

Hejdå tjockis!

Nu står den i hallen och ser lite nervös ut. Fullt fungerande dessutom, bara det är mot mina principer.

För 20 år sedan köptes den här typen, designad av Philippe Starck. Till den hörde en lika designad video (wow) och en glasstrutformad fjärrkontroll. Tyvärr ville vare sig fjärkontrollen eller videon prata med tv:n, så de fick bytas ut.

Snygg va?










Sedan råkade jag se att det var rea på Ikea. Och då blev det så här:




Kabeln ska snart vara gömd, säger maken och ser manisk ut. Jag tänker mest på hur snyggt det kommer att bli med en William Morristapet bakom tv:n.

Den här kanske?



Finns hos Tapetorama, till exempel.

12 kommentarer:

  1. Så smart et tv du har fået fra Ikea, og det bliver flot med William Morristapetet bagved. Jeg har stadig et af de dybe, gamle tv-apparater og kunne trænge til et moderne lige som dit :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara smart att vänta på nya modeller, det har jag lyckats intala mig i åtminstone tio år. Och tv:n vill ju aldrig ge upp heller. :-)

      Radera
  2. Haha, våran tjockis åkte ner i källaren och får/ger sällskap varje gång någon i familjen tar en tur på motionscykeln. Lite för sällan för att samvetet och vågen ska må bra, men tillräckligt ofta för att tjockis inte ska tyna bort i ensamhet! ;D

    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag ser vår motionscykel precis från soffan där jag sitter och degar. Och oj, där står ju tv:n bredvid. Näej, ingen bra idé. Vi ska ta oss samman och forsla bort båda prylarna tror jag.

      Radera
  3. Vilken uppgradering!! Snyggt!! GOTT NYTT ÅR önskar EL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Ja, det är en uppgradering som märks! Gott nytt!

      Radera
  4. Vår tjockis höll på att fatta eld för ett år sedan, tur att vi var hemma och hann dra ut kontakten.
    Det luktade bränt och blev glödhett under tv:n.

    Er nya tv är jättefin.

    Ha ett gott slut på året, och ett Gott Nytt 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch, det är ju faktiskt den stora nackdelen med gamla elprylar. Trivs också med att nya slimmade kompisen drar mycket mindre el. Gott nytt!

      Radera
  5. Tjohoo! Himla snygg ny mackapär dessutom! Jag blev med platt TV efter flytten hit till södern (2008). Den är ju tjock i jämförelse med de som finns idag! Nu är de ju bara ett par cm, typ (min är säkert 15 cm). Snart är det väl bara en tunn folie som man drar fram :) Du kommer att kunna njuta av Skansens fyrverkerier i år!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Härligt med förnyelse är det dock även om jag förstår din kluvenhet inför det som funkar. Här blev det en flytt av tjockvarianten till mina föräldrar där den sen dog en stilla.... Tapeten såg fin ut!

    Gott Slut och Gott Nytt År till dig! Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Godt nytt år!
    Takk for et hyggelig blogg-år:)

    SvaraRadera
  8. Så blev det för oss med. Önskar Ett Gott Nytt år till dig
    på återseende 2014
    Kram Meta

    SvaraRadera